Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Επιτροπές Ακρίβεια-Stop Θεσσαλονίκης - 20/03/2010 - Σχετικά με τη συνέντευξη τύπου των επιτροπών Ακρίβεια-STOP (20/3/10)



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα προέκυψε η ανάγκη ακόμα πιο έντονης προβολής του αιτήματος για αναστολή λειτουργίας των διοδίων της χώρας όσο τα Τέμπη είναι κλειστά ειδικά ενόψει του Πανελλαδικού ανοίγματος των διοδίων την Κυριακή των Βαΐων (28/3). Σημειώνεται ότι στην πανελλαδική αυτή δράση καλεί το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα Ενάντια στα Διόδια, οι επιτροπές Ακρίβεια-Stop καθώς και Επιτροπές Πολιτών Ενάντια στα Νέα Μέτρα της Κυβέρνησης.  

Επίσης προέκυψε η ανάγκη ενός μεγαλύτερου συντονισμού στη Βόρεια Ελλάδα για να καταργηθούν τα υπάρχοντα διόδια αλλά και για να μη γίνουν νέα διόδια. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος (Συντονιστής Ακρίβεια- Stop Θεσσαλονίκης), «Είναι αναγκαίο το επόμενο διάστημα να συγκροτηθεί στη Β. Ελλάδα ένα ισχυρό κίνημα κατά των διοδίων ώστε να αποτρέψουμε την εφαρμογή τους στους 13 νέους σταθμούς της Εγνατίας οδού. Το Πανελλαδικό συντονιστικό κατά των διοδίων και οι επιτροπές Ακρίβεια-Stop θα συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση. Σε κάθε πόλη πρέπει να δημιουργηθεί επιτροπή κατά των διοδίων». Ενώ ο Παναγιώτης Αγγελίδης (Ιχθυολόγος – Αναπλ. Καθηγ. Α.Π.Θ, συντονιστής Επιτροπής Αγώνα Ν. Πιερίας) αναφέρθηκε στην επιτυχία της αναστολής έναρξης λειτουργίας των νέων διοδίων Αιγινίου και τόνισε ότι το κίνημα θα συνεχιστεί ενωτικά μέχρι την τελική νίκη που είναι η κατάργηση των συγκεκριμένων διοδίων. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του Κων/νου Λίτσα (πρόεδρου κοινότητας Μαλακάσας) ο οποίος αναφέρθηκε στους αγώνες που έχουν γίνει ενάντια στα διόδια, στο κίνημα των πολιτών «δεν πληρώνω» και στη μεγάλη επιτυχία της επιτροπής BA Αττικής που ήταν η απόφαση του Πολεοδομικού Γραφείου Καπανδριτίου που επικυρώνει το χαρακτηρισμό των κτιριακών κατασκευών της Νέα Οδός Α.Ε. ως αυθαίρετων και κατεδαφιστέων, καθώς και την επιβολή προστίμων ύψους €7.485.000.

Από τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις για το θέμα των ευθυνών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ για το δυστύχημα των Τεμπών προέκυψε η ανάγκη για δημιουργία μόνιμης επιτροπής στα πλαίσια των επιτροπών Ακρίβεια – Stop για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων και απόδοση ποινικών ευθυνών στη συγκεκριμένη εταιρεία. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το ότι η εταιρεία αν και είχε προσκληθεί ούτε απάντησε στην επιστολή που της στάλθηκε, ούτε παραβρέθηκε στην ημερίδα. «Έτσι εννοούν το διάλογο οι αποικιοκράτες» σχολίασε καυστικά ο Νίκος Νούλας, συντονιστής της ημερίδας. Από τη μεριά της Εγνατίας ΑΕ ο νέος πρόεδρος Μουρατίδης Τάσος σε μια σύντομη τοποθέτηση αναφέρθηκε στο ότι η νέα διοίκηση επιθυμεί το διάλογο με την κοινωνία και ασπάζεται τους προβληματισμούς της ημερίδας. «Υιοθετώ τις κριτικές που ακούστηκαν σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης», «η Εγνατία ΑΕ είναι με τη μεριά των πολιτών» είπε χαρακτηριστικά. Για τα συγκεκριμένα θέματα για τα οποία προσκαλέστηκε, δηλαδή τη δημοσιοποίηση της αλληλογραφίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, δεν ανέφερε τίποτα. Οπότε η συμβολή του -πριν την πρόωρη αποχώρησή του- στη διερεύνηση ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών έμεινε σε επίπεδο καλών προθέσεων... Για το ίδιο θέμα η τοποθέτηση του Σιανίδη Δημήτρη (Νομικού σύμβούλου της Επιτροπής Αγώνα Ν. Πιερίας) ήταν πραγματικά καταπέλτης καθώς ανέφερε συγκεκριμένα σημεία της σύμβασης σύμφωνα με τα οποία ορίζονται υποχρεώσεις και ευθύνες στην εταιρεία. Μάλιστα αποκάλυψε συγκεκριμένες ασάφειες της σύμβασης που δείχνουν καθαρά ότι εταιρεία και ελληνικό δημόσιο γνώριζαν αμφότεροι για την «καυτή πατάτα» των Τεμπών και για αυτό προέβησαν σε λαθροχειρίες. «Φαίνεται ότι η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει πάρει μαθήματα από τη Siemens» σχολίασε ο κ. Αγγελίδης. Η Πέτυ Πέρκα (μέλος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ-ΤΚΜ) αναφέρθηκε στο πόρισμα του ΤΕΕ το οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει σαν επιβαρυντικό παράγοντα για τις κατολισθήσεις στα Τέμπη τις εκρήξεις για τη διάνοιξη των σηράγγων. Η Ρία Καλφακάκου (Καθηγήτρια στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ) ανέφερε ότι υπάρχουν πρακτικές υπερκοστολόγησης ή αποκόμισης υπέρογκων κερδών από τις εργολάβους εταιρίες και θα πρέπει να προβλέπονται οι αναθεωρήσεις των συμβάσεων παραχώρησης γιατί «κάτι που ισχύει σήμερα δεν είναι δυνατό να προβλεφθεί ότι θα ισχύει μετά από 20 ή 30 χρόνια». Ο Νίκος Κυριακίδης (Πρόεδρος Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών Μακεδονίας) εστίασε την τοποθέτηση του στις συνθήκες εργασίας των τεχνικών στα έργα και τόνισε ότι το κράτος και τους εργοδότες τους ενδιαφέρει η ασφάλεια σε τυπικό επίπεδο παρά σε ουσιαστικό. Ενώ ο Παντελίδης Δημήτρης (Πρόεδρος Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης Θεσσαλονίκης) είπε χαρακτηριστικά «είμαστε “εφ’ όπλου λόγχη” στο πλευρό των επιτροπών ακρίβεια stop». Για το θέμα των ευθυνών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είπε ότι «προκύπτουν δυο σοβαρά ζητήματα:α) Νομικό ζήτημα: Έχοντας η Ελληνική Δικαιοσύνη στα χέρια της το πόρισμα του επίσημου τεχνικού συμβούλου του κράτους, του ΤΕΕ, θα παρέμβει για την απόδοση των ευθυνών για την κατάσταση που επικρατεί στα Τέμπη; β) Πολιτικό ζήτημα: Το Ελληνικό Δημόσιο θα διεκδικήσει τα δικαιώματα του έναντι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε ή θα κληθούν οι Έλληνες φορολογούμενοι, που επωμίζονται εδώ και τέσσερις μήνες την επ’ αόριστο αποκοπή της χώρας στα δυο, να πληρώσουν και τα σπασμένα της αποκατάστασης των Τεμπών; Ποιος θα αποζημιώσει τους πολίτες, τους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις για την ζημιά που έχουν υποστεί; Oι επιτροπές πολιτών ΑΚΡΙΒΕΙΑ-STOP και νομίζουμε ότι εκφράζουμε την πλειοψηφία των συμπολιτών μας, θεωρούμε αυτονόητη την παρέμβαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης .Επειδή όμως ο κίνδυνος παραπομπής στις καλένδες, μέσω ανεξαρτήτων μηχανικών που άλλωστε πληρώνει η ίδια η εταιρεία, είναι ορατός, προέχει το πολιτικό ζήτημα.Καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης και να απαλλάξει τον Ελληνικό λαό από την αποικιοκρατική θηλιά που θα μας πνίγει για 30 χρόνια. Μερικές φορές οι αρμόδιοι υπουργοί συμπεριφέρονται έναντι των πολυεθνικών κολοσσών ως υπάλληλοι τους. Επανειλημμένα μίλησαν για επαναδιαπραγμάτευση και αναπροσαρμογή των διοδίων. Αναγνώριζαν, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, το δίκιο των αιτημάτων μας.»

Οι Επιτροπές ΑΚΡΙΒΕΙΑ-STOP συντονίζουν τη δράση τους μέσα από την ιστοσελίδα www.akribeia-stop.gr

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Ενάντια στα Διόδια συντονίζει τη δράση του μέσα από την ιστοσελίδα http://diodiastop.blogspot.com/



Για περισσότερες πληροφορίες:

6977 034350 (Γιώργος Θεοδωρόπουλος)
6974 479243 (Νίκος Νούλας)






ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Προς τις Επιτροπές Ακρίβεια-ΣΤΟΠ


Αξιότιμοι κύριοι/ες,

Με το παρόν θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πρόσκληση που μας απευθύνατε να λάβουμε βήμα στην ημερίδα που διοργανώνετε σήμερα 20 Μαρτίου 2010 στην Θεσσαλονίκη, ωστόσο η αντιμετώπιση των εν λόγω σημαντικότατων προβλημάτων στα Τέμπη, επιβάλλει την συνεχή και απρόσκοπτη παρουσία μας στο έργο που έχει ως στόχο την έγκαιρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

Ως εκ τούτου η παρουσία μας στην ημερίδα καθίσταται αδύνατη. 


Με τιμή,

Irene Zavridou / Ειρήνη Ζαβρίδου
Communications Manager Υπεύθυνη Επικοινωνίας